"دریا وگردشگری"

"دریا وگردشگری"

شرکت کننده مسابقات وبلاگ نویسی با محوریت دریا وگردشگری
"دریا وگردشگری"

"دریا وگردشگری"

شرکت کننده مسابقات وبلاگ نویسی با محوریت دریا وگردشگری

دریا و تاثیر آن بر اقتصاد

Image result for ‫دریا و تاثیر آن بر اقتصاد‬‎

«موفقیت هر کشوری در اقتصاد به نحوه استفاده آن کشور از دریا بستگی دارد»

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: صنعت کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی به عنوان یکی از محورهای توسعه، بازوی مهم تجارت خارجی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش پورت پرس(دریانگار محمد حسین داجمر افزود: وجود هزاران کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب کشور، دسترسی به آب‌های آزاد، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت، حمل‌ونقل و صنایع‌دریایی ایران را در جایگاه ویژه‌ای قرار داده و این  باعث شکل‌گیری و توسعه صنعت دریایی شده است.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی همچنین گفت: اهمیت دریا و نقش آن در اقتصاد و زندگی مردم جهان غیرقابل‌انکار است و امروزه موفقیت هر کشوری در اقتصاد به نحوه استفاده آن کشور از دریا بستگی دارد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران ادامه داد: براساس آمارهای موجود انجام ۹۳ درصد صادرات و واردات کشور از طریق مرزهای دریایی کشور نشان‌دهنده اهمیت دریا در اقتصاد کشور است و از ۹ آبراه مهم جهان ۴ آبراه در منطقه ما قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران با ۱۲ همسایه از ۱۵ همسایه خود مرز دریایی دارد. همچنین ۶۰ درصد ذخایر نفت جهان و ۴۵ درصد ذخایر گازی دنیا در منطقه خلیج‌فارس قرار دارد و روزانه ۱۷ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند که همگی آنها بیانگر نقش دریا در اقتصاد کشور است.

نظرات 2 + ارسال نظر
sara rezaei دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 01:14

mataleb kheili khube

خواهش می کنم ممنون ک نظر دادید.

علی کامرانی یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 22:44

عالیه...
واقعا ک دریا نقش بسزایی در اقتصاد هر کشوری داره

بله درسته...
ممنون از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد